یزدفردا:فرماندار یزد گفت: در سال آینده به روز رسانی کتابخانه ها و راهکارهای عملیاتی برای افزایش سرانه مطالعه باید مورد توجه شود.

با هدف تعیین سیاست ها و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در سال آینده جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرهای حمیدیا، زارچ، شاهدیه و یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن ها برگزار شد،

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه فضای شهر و استان را برای انجام کارهای فرهنگی، مطلوب دانست و افزود: علی رغم کمبودهایی که در اعتبارات دو سال گذشته داشته ایم، ولی با تعامل بسیار خوبی که بین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و سایر دستگاه های ذیربط صورت گرفته است، خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای بهبود وضعیت کتابخانه های شهرستان انجام شده است.

وی از آمادگی کامل فرمانداری برای کمک به کتابخانه ها و ارتقاء فرهنگ مطالعه خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان یزد خیرین در حوزه کتابخوانی حضور فعالی دارند، که ضرورت دارد، در جلسات مختلف از اقدامات ارزشمند آنها در این زمینه نیز قدردانی شود.

فرماندار یزد خواستار توجه به موضوع به روز نمودن کتابخانه های عمومی شهرستان در سال آینده شد و تصریح نمود: ارائه راهکار برای افزایش سرانه مطالعه در شهرستان،حضور نهادهای فرهنگی در کتابخانه ها و تعامل بیشتر و استفاده از تجربیات صاحب نظران فرهنگی می تواند زمینه ساز ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود.

در ابتدای جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گزارشی از فعالیت‌های اداره کتابخانه ها در سال جاری ارائه کرد و گفت برگزاری نشست های کتابخوان در سطح شهرستان ، پیگیری امور عمرانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و بزرگداشت باشکوه هفته کتاب، از مهمترین برنامه های اجرا شده در کتابخانه های عمومی شهرستان بوده است.

" محسن رفیعی " در ادامه با اشاره به اینکه در سال 95 به کیفی سازی فعالیتهای اداره کتابخانه ها خواهیم پرداخت: افزود: این مهم همکاری و تعامل همه دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، را می طلبد و اگر این همکاری و تعامل تقویت شود ما شاهد گسترش سطح مطالعه در میان اقشار مختلف مردم خواهیم بود.

در ادامه جلسه جمعی از اعضای انجمن نیز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اطلاع رسانی گسترده در رابطه با معرفی کتابخانه ها و  فعالیتهای آنها از طریق استفاده از فن آوری های نوین و شبکه های اجتماعی، بررسی علل پایین بودن سرانه مطالعه در همه ابعاد، راه اندازی کتابخانه های سیار مخصوصا برای روستاها پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا